معرفی سایت ConnectedPapers


🔶🔸🔶 معرفی سایت ConnectedPapers 🔶🔸🔶






✅ یکی از سایت‌های جالب و مفید برای پیدا کردن مقالات مرتبط با موضوعی که پژوهش می‌کنید، سایت www.connectedpapers.com  است. این سایت به شیوه‌های مختلفی دسترسی به مقالات مشابه با حوزه مورد پژوهش را فراهم می‌کند. از طریق این سایت می‌توانید مقالات مشابه در حوزه پژوهشی خود را پیدا کنید و مقاله‌ای را دست ندهید.


 ✅ خروجی این سایت، نموداری پویا از شبکه مقالات و پژوهش‌های مشابه با مقاله مورد نظر است که یا در ارجاعات به آن اشاره شده است و یا با واسطه و مفاهیم به یکدیگر مرتبط هستند.


✅ برای استفاده از این سایت، ابتدا باید مقاله مورد نظر را در سایت جست‌و‌جو و انتخاب کنید.


🔻 این سایت برای هر نمودار حدود ۵۰ هزار مقاله را تجزیه و تحلیل می‌کند و چند ده موردی را که قوی‌ترین اتصالات را با مقاله انتخابی داشته است را نمایش می‌دهد.


 🔻در نمودار، مقالات بر اساس شباهت مرتب شده‌اند. این بدان معناست که حتی مقالاتی که مستقیما به یکدیگر استناد نمی‌کنند، می‌توانند قویا به هم متصل شوند و موقعیت بسیار نزدیکی داشته باشند. (قابل توجه است که این نمودار درختواره استنادها نیست.)


 🔻 یکی از معیار‌های انتخاب تشابه این سایت، استنادهای (citation) مشابه است که در مقالات تکرار شده است. بر اساس این معیار، فرض بر این است که دو مقاله با استنادها و منابع ماشبه، بسیار مرتبط هستند و شانس بیشتری برای پرداختن به یک موضوع مرتبط را دارند.


 🔻 یکی از ویژگی‌های این نمودارها این است که الگوریتم آن به صورتی است که مقالات را به گونه‌ای توزیع می‌کند که به صورت بصری، مقالات مشابه را کنار هم قرار دهد و مقالاتی که شباهت کمتری دارند را یکدیگر دور کند. 


✅ در این نمودارها ویژگی‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

 🔻 هر چقدر دایره مقالات بزرگ‌تر باشد به این معناست که ارجاعات بیشتری داشته است.

 🔻 هر چقدر رنگ دایره مقالات تیره‌تر باشد نشان از جدیدتر بودن آن مقاله نسبت به سایر مقالات دارد.

 🔻 هر چقدر خطوط ارتباطی مقالات پر رنگ تر باشد، به معنای ارتباط قوی‌تر این دو مقاله است.


✅ همچنین شما می‌توانید مقالات این نمودار را به صورت فایل اکسل نیز دریافت کنید.


🔗 در این لینک، ویدئو آشنایی با این سایت آورده شده است.






📌 To Contact

📌 @Economics_reader

📌 www.saeedsaffari.com

Comments

Popular posts from this blog